Mr Green
Accelererande tillväxt och expansion
Mr Green påskyndar sin expansion till nya marknader med hjälp av PaymentIQ.
Mr Green onlinecasino (Mr Green Ltd) grundades i slutet av 2007 av tre svenska entreprenörer; Fredrik Sidfalk, Henrik Bergquist och Mikael Pawlo. Alla tre hade en lång erfarenhet från internetstartups och spelsatsningar.
Under det första verksamhetsåret utsågs Mr Green till det högst rankade spelföretaget på Internetworlds topp 100-lista. Detta har fortsatt och 2014 belönades mr green casino för bästa onlinekasinooperatör för tredje året i rad vid ”The International Gaming Awards” i London. Mr Green är idag ett av Europas ledande onlinekasinon och har även utökat sin verksamhet utanför Europa så långt bort som till Kanada.
För att till fullo förstå hur Bambora hjälper Mr Green att uppfylla sina resultatmål, frågade vi Ian Bradbury, tidigare betalningsutvecklingschef; och Bo Wänghammar, dåvarande vd, för deras syn på partnerskapet och hur det har utvecklats under hela relationen.
”Vi insåg att vi behövde en flexibel plattform som skulle kunna skalas efter vårt behov av att växa snabbt och effektivt på nya marknader, och detta ledde till att vi implementerade PaymentIQ.”
Bo Wänghammar, dåvarande vd för Mr Green
Hur började samarbetet med Bambora?
”När vi fortsatte att expandera insåg vi att den lösning vi hade på plats innan vi började arbeta med Bambora inte mötte våra växande behov”, säger Bo Wränghammar.
”Webbplatshanteringsplattformen vi använder är inte så fokuserad på betalningsprocessen som vi skulle ha önskat, och integrationen av varje ny betalningsbehandlingsmetod krävde ett stort utvecklingsarbete på webbplatsens backend. Vi insåg att vi behövde en flexibel plattform som skulle kunna skalas efter vårt behov av att växa snabbt och effektivt på nya marknader, och det ledde till att vi implementerade PaymentIQ, som nu är integrerat i vår plattform och fungerar som en betalningsbrygga till alla olika betalningsmetoder på våra olika marknader runt om i världen.”
Bo Wänghammar, dåvarande vd för Mr Green
Ian Bradbury, med den nya betalningsplattformen på plats, har PaymentIQ tagit itu med Mr Greens mål och krav på detta område?
Mr-Green-logo”Tveklöst ja. PaymentIQ har gjort det möjligt för oss att öka hastigheten med vilken vi kan komma in på nya marknader, och gjort det möjligt för oss att snabbt gå från beslutsprocessen till implementeringen, vilket hjälper oss att snabbare integrera ytterligare nya betalningsmetoder. Dessutom har vi också sett en 10-procentig ökning av acceptansgraden på våra befintliga marknader, vilket inte bara ger en bättre kundupplevelse, utan också har stimulerat en betydande och välkommen intäktsökning från vår etablerade spelarbas.”
Ian Bradbury, tidigare betalningsutvecklingschef på Mr Green
Ur ett kundperspektiv, gick projektet smidigt? Hur hjälpte Bambora till att underlätta processen?
”Från början var Bambora mycket lyhörda för våra behov och visade en gedigen teknisk skicklighet tillsammans med ett proaktivt tänkesätt, de var förutseende och löste alla problem som uppstod så snabbt som möjligt. På en kontinuerlig basis känner vi också att vi kan lita på att Bambora kommer att införliva den senaste tekniken i plattformen, och allt eftersom relationen har utvecklats har våra interaktioner blivit ännu mer flytande eftersom Bambora hjälper oss att övervinna alla utmaningar som kan uppstå.”
I Mr Greens strävan efter att ta sig an världen, vad är ditt nästa naturliga steg?
”Bara skämt åt sido, så ökar vi nu vår närvaro på reglerade marknader och har beviljats en licens i Storbritannien, som efter Italien är den andra marknaden där Mr Green har fått en lokal licens. Ytterligare expansion på nya marknader står högt på agendan och vi förväntar oss stora saker i framtiden från Bambora för att hjälpa oss uppnå denna tillväxt genom den ständiga utvecklingen av deras betalningsplattform, PaymentIQ”, säger Bo Wränghammar.
Tycker att kort är den smidigaste formen av betalning. Använder kortet både i butik och på nätet, smidigast och tryggast för min del och efter mina behov.